Het lijkt erop dat we steeds meer met stroomstoringen te maken krijgen. De oorzaken zijn divers: een menselijke fout, onweer, brand, onderhoud, enz. Velen voelen zich niet aangesproken omdat ze denken dat het hen niet treft. Wat als je verantwoordelijk bent voor een zorginstelling en je nutsvoorzieningen, apparatuur en ICT-middelen vallen uit?
Naast dat het direct de zorgverlening raakt, kunnen ook de verwarming, het telefoon- en betalingsverkeer uitvallen. Daarnaast kan het in de keten voor problemen zorgen in de bedrijfsvoering, bijv. in de logistiek.
Geen stroom betekent computerstoringen en een kettingreactie omdat veel systemen afhankelijk zijn van ICT. Nu steeds meer zorginstellingen de nieuwste generatie zorgtechnologie toepassen raakt het de zorg direct.
De oplossing voor ICT: een UPS (uninterruptible power supply)
Een UPS plaats je bij je cruciale ICT-apparatuur. Valt de stroom uit dan neemt een UPS de ICT-stroomvoorziening direct over zonder uitval. Afhankelijk van de gekozen batterijcapaciteit kun je doorwerken totdat de stroomuitval verholpen is. De batterijcapaciteit is een belangrijk punt. Ga je ervan uit dat de stroom binnen 15 minuten of binnen 2 uur terug komt?
Een UPS kun je uitrusten met temperatuur- en vochtsensoren. Via een monitoringsscherm kun je zo de ruimte, waar de UPS-en staan, 24/7 controleren. Een te hoge temperatuur of een te hoge luchtvochtigheid kunnen ongewenste oorzaken hebben, bijv. uitval van airco’s door stroomuitval of lekkende airco’s. UPS-en geven dan een alarmering zodat je proactief wordt gealarmeerd en kunt acteren voordat het zorgproces in gevaar komt.
Binnen Brite hebben we de expertise om u vrijblijvend een onderbouwd UPS-advies of nadere informatie te geven.
We zijn te bereiken via 053 – 20 30 404 of via [email protected]