Implementatie en beheer van infrastructuur op 30 zorglocaties
Livio heeft haar verzorgingsomgeving in het oosten van het land op het gebied van zorg, wonen en gezondheid. De zorg is divers en bestaat uit zorg aan huis waaronder verzorging, verpleging en begeleiding bij de cliënten thuis.
Livio heeft eigen verpleeg- en behandelcentra met verschillende afdelingen en specialismen.
Vernieuwingsproces ‘werken vanuit de cloud’
Bij Livio heeft men afgelopen jaar een fiks vernieuwingsproces afgerond waarbij alle zorgapplicaties verhuisd zijn naar de (Microsoft) cloud omgeving. De oorspronkelijke en uitgebreide eigen datacentrum omgeving met veel Citrix hardware is afgebouwd en ontmanteld. Alle medewerkers zijn voorzien van nieuwe WiFi tablets / notebooks om op elke locatie (kantoor en zorglocaties) mobiel en draadloos te kunnen werken met alle benodigde applicaties.
Brite heeft stap voor stap de gehele ICT infrastructuur vernieuwd en geschikt gemaakt voor de nieuwe moderne manier van werken vanuit de “cloud”. Ondertussen zijn er meer dan 1000 accesspoints binnen de stichting operationeel, die we centraal beheren en pro-actief monitoren.
CareFiber internetverbindingen
Omdat de nieuwe manier van werken vanuit de cloud een totaal andere afhandeling van data en internetverkeer vraagt, gaat Brite nu ook elke locatie voorzien van nieuwe CareFiber internetverbindingen. De hoofdlocaties worden hierbij middels meervoudige (redundant) glasvezel verbindingen ontsluiten.
Anti DDoS voorziening
Om te voorkomen dat de organisatie last krijgt van ongewenste DDoS aanvallen, die de complete zorgapplicaties uit de cloud zouden kunnen verstoren (onbewust of via sabotage / chantage praktijken), is er voorzien in een professionele anti DDoS voorziening op de primaire glasvezelverbindingen.
Alle voorzieningen (WiFi, netwerkswitches, firewalls, dataverbindingen, internetverbindingen en zelfs de belangrijkste zorg applicaties) zijn opgenomen in één centraal pro-actieve monitoringsysteem die de helpdesk een kijkscherm en direct meldingen geeft en ook inzage verstrekt in de status van de volledige ICT infrastructuur.
Een storing binnen of buiten de eigen organisatie is direct zichtbaar en kan per direct gericht worden opgelost. De monitoring voorziet tevens in lange termijn logging, grafieken en trendlijnen waar op geanticipeerd kan worden.
Per saldo is er veel werk verzet binnen de stichting met de uitrol van 1.000+ accesspoints, 125 netwerkswitches, 30 firewalls, 4G routers voor uitwijk of tijdelijke voorzieningen, 30 locaties CareFiber internet / data lijnen + redundant fiber internetverbindingen met anti-DOSS voorziening.
Het resultaat mag er zijn!
Alles functioneert in één keer en de gehele operatie is bijna onmerkbaar verlopen voor de medewerkers en de cliënten. De medewerkers van Livio hebben op deze wijze minimaal omkijken naar de infrastructuur en kunnen zich daardoor meer concentreren op het gebruik van de applicaties in de organisaties en de ontwikkeling van nieuwe digitale hulpmiddelen die de zorg kan ondersteunen.